Kvalitetspolitik
For at leve op til vores målsætning om at være kundens foretrukne valg og for at fastholde og udvikle vores ledende position inden for forretningsområdet har vi fastlagt kvalitetsmål for virksomhedens væsentligste aktører og aktiviteter:
- Kortlægge og håndtere reklamationer
- Sikre at kundekrav bliver overholdt
- Revidere vore kvalitetsmål én gang årligt
Kunder
Vi stiller høje krav til os selv om at levere et professionelt kvalitetsprodukt, så kunderne oplever den service, som er bestemt af kontrakten/samarbejdsaftalen. Oplevelsen af kvalitet skal ske i alle aspekter i mødet mellem virksomheden og kunden – både det fysiske møde i salgssituationer, ved opfølgningsbesøg og den efterfølgende møde med chaufføren i servicesituationer, den telefoniske eller virtuelle kontakt, fakturerings- og betalingssituationer, dokumentation, visuelle kontakt etc.
Medarbejdere
Vi skal tiltrække og fastholde kvalificerede og engagerede medarbejder, som ønsker at efterleve vores strategi, politikker og værdigrundlag herunder virksomhedens kvalitets- og miljømål.
Alle medarbejdere skal derfor introduceres, så de er velorienterede om alle virksomhedens aktiviteter, og der skal løbende fastlægges uddannelsesaktiviteter ud fra lovmæssige og faglige krav og i henhold til den enkelte medarbejders kompetencer, stillingsprofil, ønsker og behov. Marius Pedersen A/S, Division FKSSlamson ønsker at tage et samfundsmæssigt ansvar på uddannelsesområdet og uddanner derfor bl.a. løbende elever inden for såvel kontor- som chaufførområdet.
Serviceydelser
Vores serviceydelser tager afsæt i kundens behov og relevant miljølovgivning. Kunden skal opleve at modtage de serviceydelser, som er bestemt af aftalegrundlaget i forhold til antal, tid og pris. Alle øvrige serviceoplevelser, som kunden får i mødet med Marius Pedersen A/S, Division FKSSlamson, skal efterleve MP A/S’ værdier, politikker og målsætninger gældende for området. Fejl kan desværre opstå og dem skal vi lære af, således at samme fejl ikke optræder flere gange. Uundgåelige ændringer kan forekomme og skal altid aftales med kunden.
Leverandører
Vi vælger leverandører, som kan levere produkter/serviceydelser i henhold til aftalt kvalitet til konkurrencedygtig pris over tid. Vi forventer at eventuelle kvalitetsbrist i forhold til aftalen på produkter eller serviceydelser rettes ved påtale.
Marius Pedersen A/S, Division FKSSlamson forpligter sig til at leve op til nærværende kvalitetspolitik, aftalte kundekrav samt gældende lovgivning og for at sikre løbende forbedringer af ledelsessystemet, har Marius Pedersen A/S, Division FKSSlamson udarbejdet en række kvalitetsmål med tilhørende handlingsplaner.
Miljøpolitik
Marius Pedersen A/S, Division FKSSlamson ser hensynet til miljøet som en fundamental og integreret del af forretningsgrundlaget, og vi arbejder aktivt for at fremme dette hensyn ved at tænke miljøet ind i alle dele af vores virksomhedsdrift. Som grundlag herfor har ledelsen udarbejdet nedenstående miljøpolitik.
Marius Pedersen A/S, Division FKSSlamson forpligter sig til:
- løbende at vurdere virksomhedens samlede og nye aktiviteter for at reducere miljøpåvirkningerne herfra
- at fremme miljøbevidstheden generelt ved at uddanne og bevidstgøre medarbejderne, således at ansatte i Marius Pedersen A/S, Division FKSSlamson inddrager miljøhensyn i det daglige arbejde og herved tager medansvar for virksomhedens miljøpåvirkning og forebyggelsen heraf
- at opfordre kunder og forretningsforbindelser til at vælge systemer eller produkter, der sikrer størst mulig genanvendelse og sparer på de naturlige ressourcer. Vi skaber synlighed omkring kunders affaldsproduktion og understøtter optimal genanvendelse i den service vi tilbyder
- løbende at vurdere de væsentlige miljøpåvirkninger fra virksomhedens drift, og på baggrund heraf udvælge og opstille relevante miljømål. Gennem vores miljøledelsessystem vil vi registrere og dokumentere at målene indfris samt foretage en årlig evaluering af mål og målopfyldelse
- at arbejde med at beskytte miljøet mod skadelige virkninger fra virksomhedens aktiviteter og opstille det nødvendige beredskab for forebyggelse af utilsigtede hændelser
- at overholde miljølovgivningen samt de til enhver tid gældende myndighedskrav, og evt. andre forpligtelser som er gældende for vores aktiviteter
- at gennemføre energisyn iht. gældende myndighedskrav
- at være i åben dialog med omgivelser om virksomhedens miljøforhold og synliggøre miljøpolitikken udadtil
Arbejdsmiljøpolitik
Ved at følge principperne i ISO 45001:2018 forpligter Division FKSSlamson sig til at skabe sikre og sunde arbejdsforhold for at forebygge arbejdsrelaterede skader og sygdom. Vi vil føre en aktiv arbejdsmiljøpolitik, hvilket betyder, at vi altid vil forholde os til arbejdsmiljølovgivningen.
Med udgangspunkt i ovenstående arbejdsmiljøpolitik har Division FKSSlamson nedenstående målsætninger
Vi vil:
- Kortlægge og håndtere vores sygefravær og derved at forsøge, at minimere fraværet
- Forpligte os til at lave løbende forbedringer på arbejdsmiljøet, således vi til stadighed har fokus på arbejdsmiljøproblemer som støj, bevægeapparat, indeklimabelastninger og ulykkesrisici.
- Forpligte os til at forebygge ulykker og nærved ulykker – ved at kortlægge og håndtere opstående hændelser
- Forpligte os til at fjerne farer og reducere arbejdsmiljørisici.
- Revidere vore arbejdsmiljømål én gang årligt
- Forpligte os til at konsultere og inddrage arbejdstagere og eventuelle arbejdsmiljø repræsentanter. Sikre at vores medarbejdere og samarbejdspartnere er informeret om vore arbejdsmiljøkrav/-præstationer
- Forpligte os til at overholde de til enhver tid gældende love og regler på arbejdsmiljøområdet
- Øge vores muligheder for at kunne tiltrække – og fastholde – de mest velkvalificerede medarbejdere
- Tilstræbe høj medarbejdertilfredshed
Kloakservice over hele Danmark
virksomheder, offentlige og private
Over 60 års erfaring
med kloakservice
Over 230 medarbejdere
der står sammen i tykt og tyndt
Kontakt os
Marius Pedersen A/S
Division FKSSlamson
CVR: 49979517
Teknikvej 36 - 5260 Odense S
Tlf.: 70 22 16 20
Åbningstider:
Mandag – torsdag 07.00-16.00
Fredag 07.00-15.00.
Døgnvagt
Aalborg tlf. 98 10 00 03
Bolderslev / Aabenraa tlf. 74 64 62 47
Fredericia / Middelfart tlf. 75 94 19 22
Gredstedbro / Esbjerg tlf. 75 43 26 67
Hedensted / Løsning tlf.: 75 89 32 55
Hvidovre tlf. 36 77 60 00
Møn/Stege tlf. 55 81 63 26
Nakskov tlf. 54 92 01 71
Odense tlf. 70 22 16 20
Randers / Silkeborg / Skive tlf. 86 44 88 66
Svendborg tlf. 23 84 55 48
Sønderborg tlf. 74 41 56 80